Adatvédelmi szabályzat az RT Taxi alkalmazást használók számára
Üzemeltető:
NÉTÖR ERT 1986 Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: RT Taxi)
Székhely: 2024 Kisoroszi, Fenyő utca 76.
Honlap: www.rttaxi.hu
Az RT Taxi fuvarszervező applikációt (továbbiakban „RT Taxi app", vagy „alkalmazás”) az RT Taxi üzemelteti, a kapcsolódó Szolgáltatást (így például az appon keresztül annak biztosítása, hogy a Sofőr az Utast az általa megjelölt címre elszállítsa) a vele külön erre a célra szerződött utazásszervezésért és utazásközvetítésért felelős személyszállítási engedéllyel rendelkező vállalkozókkal és vállalatokkal közösen nyújtja.
Az RT Taxi meghatározta az egyes adatkezelési körülményeit, valamint üzemelteti az RT Taxi appot kiszolgáló informatikai rendszert.
Az RT Taxi a szolgáltatás nyújtásával együtt járó adatkezelések többségében az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (Általános Adatvédelmi Rendelet - "GDPR") szerint a vele szerződésben lévő vállalkozókkal közös adatkezelőnek minősülnek, kivéve, ha jelen adatkezelési tájékoztató ("Adatkezelési tájékoztató") más rendelkezést fogalmaz meg.
A vállalkozók - mint az utazásszervezés és utazásközvetítés magyarországi felelősei - kizárólag az adatkezelési nyilatkozat II. pontjában meghatározott, a tevékenységére vonatkozó jogszabályi rendelkezésen alapuló adatkezelések tekintetében minősül a GDPR szerinti önálló adatkezelőnek.
I. UTASOK ADATAINAK KEZELÉSE
I.1. Kezelt személyes adatok köre
∙Utas neve, telefonszáma,
∙Azonosítási adatai annak a készüléknek, melyre az RT Taxi app telepítésre került.
∙Az Utas által használt készülék helymeghatározó (geolokációs) adata, az utazás időpontja, az indulási cím és az érkezési cím.
∙Fizetéssel összefüggő adatok (beleértve az Utas bankkártya számát).
∙Az Utas panaszában szereplő adatok.
∙Az Utasnak a Sofőrre/utazásra vonatkozó értékelése.
I.2. Adatkezelés célja
A személyes adatok kezelésének elsődleges célja, hogy az RT Taxi appon keresztül az RT Taxi biztosítsa a kapcsolatot az Utas és Sofőr között annak érdekében, hogy a Vállalkozó a lehető leghatékonyabban szervezze a fuvarokat.
A taxirendelés elfogadását követően az Utas helymeghatározó (geolokációs) adata, neve és a telefonszáma megjelenik a Sofőr készülékén, lehetővé téve a Sofőr általi hatékony Utasfelvételt. A helymeghatározó (geolokációs) adat csak akkor kerül kezelésre, ha az az RT Taxi app felületén be van kapcsolva. Ha az Utas az alkalmazást bezárja, akkor az RT Taxi app nem gyűjt helymeghatározó adatokat.
A helymeghatározó (geolokációs) adatot felhasználhatjuk a személyszállítási szolgáltatás minőségével kapcsolatos problémák kezelésére.
Az elérhetőségi adatokat felhasználhatjuk arra, hogy az alkalmazás frissítéséről értesítésük az Utasokat.
Az utazással összefüggő adatokat az RT Taxi felhasználja a földrajzi lefedettség elemzésére annak érdekében, hogy a Sofőröknek hatékonyabb útvonalakat ajánljanak.
Az RT Taxi a 31/2013. (IV. 18.) Fővárosi Közgyűlési rendeletnek megfelelően biztosítja, hogy az Utas rendelését a legjobb pozícióban levő személytaxival teljesítse. Ebből a célból az RT Taxi app felhasználja a rendeléssel összefüggő adatokat, hogy olyan útvonalat ajánljon a Sofőrnek, amely az Utas tartózkodási helye közelében található.
Az Utas nevét, telefonszámát és
Az RT Taxi a fizetéssel összefüggő adatokat azon célból is kezeli, hogy a Sofőr nevében lebonyolítsa a fuvarszolgáltatásért teljesített fizetést. Az ügyfélszolgálattal összefüggő adatokat kizárólag indokolt esetben, a szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos viták és a személyszállítási szolgáltatás minőségével kapcsolatos problémák kezelésére használjuk fel.
I.3. Az adatkezelés jogalapja
A személyes adatok kezelése az Utassal a taxiszolgáltatás nyújtására kötött szerződés teljesítéshez szükséges. Az alkalmazás telepítésével és használatával az Utas által rendelkezésre bocsátott személyes adatokat gyűjtjük és kezeljük. Az RT Taxi alkalmazás használatának előfeltétele, hogy az Utas (a)telepítse az applikációt, (b)engedélyezze a helymeghatározó (geolokációs) adatok használatát a telefonon és (c) elfogadja a személy adatok és a helymeghatározó (geolokációs) adatok kezelését.
Az RT Taxi jogos érdekei alapján is sor kerülhet a személyes adatok kezelésére, így például a fizetési csalások kiszűrésével és az azzal összefüggő vizsgálatokkal kapcsolatosan.
Az RT Taxi által folytatott marketing célú adatkezelés jogalapja az RT Taxi jogos érdekei alapján kerül sor, a törvényben megengedettek szerint.
I.4. Az adatkezelés címzettjei
Az Utas személyes adatai kizárólag a fuvart teljesítő Sofőr számára hozzáférhető; ebben az esetben a Sofőr megismeri az Utas nevét, telefonszámát és helymeghatározó (geolokációs) adatát.
A fuvar teljesítését követően az Utas neve és telefonszáma 24 órán át elérhető a Sofőr számára annak érdekében, hogy felvehesse az Utassal a kapcsolatot a személyszállítási szolgáltatással kapcsolatos probléma megoldásához, így például ha az Utas valamilyen értéktárgyát a taxiban felejtette.
Mind a Sofőrnek, mind a szolgáltatás minőségének Utas általi értékelése anonim módon történik, a Sofőr (vagy a személytaxi szolgáltatást végző partner) nem kapja meg az értékelést rögzítő Utas nevét vagy telefonszámát.
Kizárólag a taxiszolgáltatás alkalmazáson keresztüli nyújtásához szükséges személyes adatok kerülnek továbbításra az RT Taxi partnereinek minősülő személytaxi szolgáltatást végző partnerek/Sofőrők részére.
A személytaxi szolgáltatást végző partnerek/Sofőrök az adatkezeléseket ugyanazon feltételek mellett végzik, ahogy azt jelen Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza.
Az Utas utazási összesítőből kaphat tájékoztatást azon személytaxi szolgáltatást végző partnerről, amely a személytaxi szolgáltatást nyújtotta.
II.A személytaxi szolgáltatást végző partnerek/Sofőrök adatkezelései
Jelen adatkezelési tájékoztató nem vonatkozik azokra az adatkezelésekre, amelyek esetében a személytaxi szolgáltatók minősülnek adatkezelőknek.
II.1. Kezelt személyes adatok köre
-Sofőr neve, telefonszáma,
-Sofőr helymeghatározó (geolokációs) adatai és korábbi megtett útvonalak
-Gépjármű adatok (beleértve a rendszámot és regisztrációs számot).
-Sofőr hatékonysága és értékelései
-Sofőr vezetői engedélye,
-Büntetett előélettel kapcsolatos adatok
-Információ vitákról/panaszokról
-A személyszállítási szolgáltatással kapcsolatos pénzügyi adatok nem minősülnek személyes adatnak mivel a Sofőrök ezeket gazdasági tevékenység körében és szakmai szolgáltatás keretében adják.
II.2. Adatkezelés célja
A személyes adatok kezelésének célja, hogy az appon keresztül az NÉTÖR ERT 1986. kapcsolatot teremtsen az Utas és Sofőr között, és az RT Taxi applikáción keresztül a lehető leghatékonyabban szervezze a fuvarokat.
Az applikáció használata során gyűjtött helymeghatározó (geolokációs) adatokat és útvonalakat felhasználjuk a földrajzi lefedettség elemzésére annak érdekében, hogy a Sofőröknek hatékonyabb útvonalakat ajánljanak. Amennyiben nem akarja megosztani a helymeghatározó adatait az Utasokkal,
akkor be kell zárnia az appot, vagy jeleznie kell az appban, hogy offline, és jelenleg nem nyújt személyszállítási szolgáltatásokat.
Avezetői engedély,
Az app megjeleníti az Utasok részére a Sofőr fényképét, nevét, telefonszámát és a gépjármű adatait, hogy az Utas azonosítani tudja a gépjárművet és a Sofőrt, amelyből következik, hogy az Utasok hozzáférhetnek a Sofőr telefonszámához a Sofőr által nyújtott
Az
Amennyiben panaszt küld az appon keresztül vagy más módon, akkor a panaszában írt információkat a panasz kivizsgálása céljából kezeljük.
II.3. Az adatkezelés jogalapja
A személyes adatok kezelése a Vállalkozóval (személytaxi szolgáltató entitás) kötött szerződés teljesítéshez szükséges. Az RT Taxi szolgáltatás használatának előfeltétele az (a.) RT Taxi applikáció letöltése, (b.)a helymeghatározó (lokációs) adatok engedélyezése az eszközön, (c.) a Sofőr engedélye a személyazonosító adatok és a helymeghatározó adatok kezelésére.
Az RT Taxi jogos érdekei alapján is sor kerülhet a személyes adatok kezelésére, így például a fizetési csalások kiszűrésével és az azzal összefüggő vizsgálatokkal kapcsolatosan.
II.4. Az adatkezelés címzettjei
A személyes adataihoz azon Utasok férhetnek hozzá, akiknek a megrendelését elfogadta. Az Utasok a Sofőr nevét, gépjárművét, telefonszámát, fényképét és helymeghatározó adatait látja. Az Utasok a Sofőr személyes adatait a fuvar után küldött összesítőn is látják.
II.5. Utasok személyes adatainak a kezelése
A Sofőr az Utasok személyes adatait nem kezelheti az RT Taxi vagy az Utas felhatalmazása nélkül. A releváns személytaxi szolgáltatáson kívül más okból nem veheti fel a kapcsolatos az Utasokkal vagy gyűjtheti, rögzítheti, tárolhatja, adhat hozzáférést, használhatja az Utasok személyes adatait, amelyet az Utas ad át az appon keresztül.
III.Vegyes rendelkezések III.1. Jogszabályi háttér
A személyes adatokhoz kizárólag az RT Taxi és a szerződéses partnereknek az erre felhatalmazott munkavállalói férhetnek hozzá annak érdekében, hogy kezeljék a szolgáltatás igénybevételével összefüggő kérdéseket, kérelmeket (ideértve az esetleges viták rendezését, ügyfélszolgálati megkeresések kezelését).
A 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendeletben és a 31/2013. (IV. 18.) Fővárosi Közgyűlési rendeletben (“Taxirendelet”) szereplő jogi kötelezettségből fakadóan az RT Taxi megőrzi a telefonbeszélgetést, ha telefonhíváson keresztül rendel taxit. Az adatkezelés jogalapja az RT Taxi jogi kötelezettségének teljesítése. A telefonbeszélgetéseket az RT Taxi 3 hónapig tárolja.
Az RT Taxi adatfeldolgozóként kezeli és tárolja a taxirendeléssel és a taxiszolgáltatás nyújtásával kapcsolatos adatokat.
Ezen adatkört a személytaxi szolgáltatást végző partnerek/Sofőrök felhasználhatják, amennyiben az szükséges a BKK ellenőrzéséhez, vagy a BKK részére történő adattovábbításhoz a 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet és a Taxirendelet szerint. Az adatkezelés jogalapja a személytaxi szolgáltatást végző partnereket/Sofőröket terhelő jogi kötelezettség.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény ("Fgytv.") rendelkezései alapján az RT Taxi köteles az érkező panaszokat kivizsgálni és a kivizsgálás elvégzését követően annak valamennyi releváns eredményét megőrizni. Az adatkezelés jogalapja az
A magyar hatóságok nyomozás vagy audit során írásbeli megkeresés útján személyes adatokat kérhetnek az RT Taxitól, amely adatkéréseket kötelességünk teljesíteni.
III.2. Adatfeldolgozók, adatbiztonság és hozzáférés az adatokhoz
A személyes adatokhoz kizárólag az RT Taxinak, az RT Taxi
A megrendelések díját banki szolgáltató, mint adatfeldolgozó felületén keresztül lehet megfizetni. Az RT Taxi partnerei közé tartozik az a fizetési szolgáltató, aki az Utas elektronikus úton történő fizetését és a Sofőrők felé az elektronikus elszámolást lebonyolítja.
Az adatfeldolgozó adatai az alábbiak: Stripe Payments Europe. / Elérhetőségei: https://www.stripe.com
A szolgáltatás nyújtása során kezelt személyes adatok az RACKFOREST ZRT. mint tárhely szolgáltató virtuális szerverén a NÉTÖR ERT 1986 Kft. kezelésében kerülnek továbbításra és tárolásra. Az RT Taxi
megbízása alapján szerződéses partnere gondoskodik a biztonsági mentés rendszeres készítéséről, illetve kérelem és szükség esetén közreműködik az adatbázis helyreállításában.
Az RT Taxi szerződéses partnerének szoftverét is igénybe veheti a marketing üzenetek küldésével összefüggésben. Az RT Taxi szerződéses partnere platformját használja a panaszok kivizsgálásához és megválaszolásához.
Alokációs (helymeghatározó) adatokat kizárólag anonimizált formában tároljuk, kivéve, ha a panasz vagy csalás kezelése miatt szükséges az adatokat az Utas személyéhez köthetően felhasználni.
Kutatási és fejlesztési célból csak személyazonosításra alkalmatlan módon (anonimizáltan) kerülnek felhasználásra az adatok.
III.3. Hozzáférés, a személyes adatok helyesbítése és az adatok zárolása
Ön az alkalmazáson keresztül hozzáférhet a személyes adataihoz, és azokat bármikor megváltoztathatja.
Ön tájékoztatást kérhet a személyes adatairól, amely esetben tájékoztatást nyújtunk arról, hogy milyen személyes adatokat, milyen adatkezelés célokból és mennyi ideig kezelünk, milyen jogok illetik meg az adatkezeléssel összefüggésben, valamint a felügyeleti hatósághoz ("Hatóság") címzett panasz benyújtásának jogáról. Amennyiben megítélése szerint az RT Taxi vagy bármelyik személytaxi szolgáltatást nyújtó partnere sértette meg a jogait, úgy panasszal fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz.
Ön az adatkezelés korlátozását kérheti a GDPR 18. cikkében szereplő esetekben, így különösen akkor, ha az adatkezelés célja elérése érdekében már nincs szükségünk a személyes adatokra, de Ön kéri az adatok zárolását jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez.
III.4. A személyes adatok megőrzésének időtartama
A személyes adatait az RT Taxi annyi ideig őrzi meg, ameddig aktív (Utas, vagy Sofőr) felhasználói fiókkal rendelkezik. Ha a felhasználói fiókját törli, a személyes adatok törlésre kerülnek (jelen pont szabályaira figyelemmel), kivéve, ha azok megőrzés számviteli, panaszkezelési célból vagy csalás megelőzése céljából szükséges.
A fizetéssel összefüggő adatok az utolsó utazástól számított 3 évig kerülnek megőrzésre.
Az RT Taxi a számviteli célból szükséges adatokat 7 évig tárolja.
Amennyiben az RT Taxi csalás, bűncselekmény vagy hamis adatszolgáltatás gyanúját észleli, akkor az RT Taxi 10 évig tárolja a személyes adatokat, ezzel megakadályozva a jogellenes cselekményt elkövető személyek újbóli regisztrációját.
Fizetéssel összefüggő panasz esetén a személyes adatokat a vita rendezésének idejéig, vagy a panaszból származó jogi igények elévüléséig tárolásra kerülnek (főszabályként 5 év).
Az utazás összesítő adatai 3 évig kerülnek tárolásra, azt követően ezek az adatok anonimizálandók.
Kérjük vegye figyelembe, hogy az alkalmazás készülékéről való törlése nem jelenti a személyes adatai törlését is.
Amennyiben 3 éven keresztül nem használja az alkalmazást, akkor értesítést küldünk arról, hogy aktívnak
III.4. A személyes adatok törlése
Kérjük vegye figyelembe, hogy az RT Taxi a személyes adatok törlésére irányuló kérelmét csak úgy tudja végrehajtani, ha törli az Ön felhasználói fiókját. Ennek következtében Ön a továbbiakban nem tudja a törölt fiókján keresztül használni az RT Taxit.
Amennyiben
Bizonyos személyes adatokat megőrizhetünk a jogi kötelezettségek teljesítése vagy a jogszabályokkal összhangban álló jogos üzleti érdekeink teljesülése érdekében.
III.5. Adathordozhatóság
Amennyiben
III.6. Direkt marketing és nyereményjátékok
Az RT Taxi csak a GDPR 6. cikk, 1. bekezdés, f) betű szerinti jogos üzleti érdeke alapján használja az Ön
Az RT Taxi a direkt marketing üzeneteket egyediesítheti azon információk felhasználásával, hogy miként használja az RT Taxi szolgáltatást (a szolgáltatás igénybevételének gyakorisága, az utazással és fizetéssel összefüggő adatok). A direkt marketing üzenetek lehetnek például
Amennyiben nem szeretne a továbbiakban direkt marketing üzeneteket kapni, akkor kérjük kattintson az
A Facebookon szervezett nyereményjátékkal összefüggésben kezeljük a részvételhez szükséges adatokat, illetve közzétehetjük az Ön nevét, ha ehhez hozzájárul.
Az alkalmazáson belül létrehozhatunk új kategóriákat is és promóciókat indíthatunk az ügyféllojalitás fenntartás és növelése érdekében.
Az RT Taxi olyan marketing kampányokat küldhet Önnek, melyek ajándékokat és egyéb marketing vagy promóciós anyagokat tartalmazhatnak.
III.7. Vitarendezés és jogorvoslati lehetőségek
A személyes adatokkal kapcsolatos kérdések megválaszolása és az esetleges viták rendezése érdekében kérjük, vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal (info@rttaxi.hu).
Amennyiben a megítélése szerint az adatkezelés nem felel meg a jogszabályi követelményeknek, akkor a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság eljárását kezdeményezheti (Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.,